Kiemelkedő jelentőségű beruházás lapul a magyar közlekedés jövőjében: megkapták a környezetvédelmi engedélyeket az M8-as gyorsforgalmi út Dunaújváros és Kecskemét közötti szakaszára.
A projekt részeként az M0-s fővárosi körgyűrű terhelése enyhülhet, hiszen az új útvonal párhuzamosan fut majd vele – jelentette be Lázár János fejlesztési miniszter egy július végi videós fórumon.
A találkozón több mint ezer kérdést és észrevételt kapott a miniszter, és ezek közül számos konkrét fejlesztési igényre is reagált. A környezetvédelmi engedélyek birtokában az M8-as kivitelezése a koncessziós társaság feladata lesz — minden hivatalos engedély átadásra került, a nyomvonal-vita lezárult.
A tervek szerint a beruházás 2031-re készülhet el teljes hosszában. Ez a szakasz összeköti Dunaújvárost Kecskeméttel, és továbbvezet az M200-as úton, amely Komárom felé csatlakozik az M1-es autópályához. A beruházás lehetővé teszi, hogy Budapestet elkerülve, kevesebb forgalom terhelje a főváros déli szakaszát.
Gazdasági szempontból az M8-as és az M44-es utak összekapcsolása egy déli körgyűrűt hozhat létre, amely Romániától egészen Ausztriáig biztosít gyorsabb árufuvarozást és közlekedést. Ez az infrastruktúrális fejlesztés jelentős tehermentesítést hozhat az M0-s számára, és erősítheti Magyarország tranzitországi szerepét.
forrás: vg.hu
foto: MKIF